New Year Trip~!!




Adeh..sakit2 badan ni,klu ada org urutkan alangkah bahagia nya..huhuhu..Tired+sleepy+lapar..Trip kali mmg meraban gila punya planning tp sukses,weeee~!!Ptg 31 disember tu kami cm org gila duk berkejar beli brg..aku ngan x sempat bekpes membawa ke lunch angsung terus smpi mlm tak mkn..huhuhuhu..masa otw cari brg tu aku ternmpk sesuatu.hehehe



McD..signboard lama..ahakz~!!tgh jem tu aku meraban nk singgah mcD tu tingin nk mkn sundae tp x dapat sbb dorg kata ko ni nk g cari brg ke atau nk santai2 kat mcd~!! huhuhuhu..


Masa ni smpi sana da lewat mlm,mlm tu g kelong naik speedbot,seb baik ada bot klu x mmg tido kat dlm keta sementara nk tunggu pagi..alhamdulillah,ada gak abg bot yg sporting..masa ni masing2 duk posing maut dlm boat smpi tang aku pic aku semua blur..uwaaaa dorg sabotaj aku,mencik~!!Tunggu korg,pembalasan si pitung akan tiba..hahahahah~!!




Ehem..ni dia muka abg driver angkat angkut cepat kilat,bergaya sungguh...penuh ngan semangat dia mlm tu menghantar kita org...sampai tersesat salah kelong..mmg buat lawak ar mlm tu,da a lambat smpi pastu leh sesat lak kat tgh2 laut tu..adoi la mmg bergaya sungguh abg boat ni smpi leh sesat kat tgh laut...hahahahahaaha,masing2 da meraban tnya kat mn ni=))=))





Nyum2..hasil lumayan..smpi2 je x sempat ape aku terus pasang pancing aku n tnpa ragu2 aku melabuhkan tali pancing n hasilnya..ikan merah,fresh dr laut...hahahaahahajgn jeles tau sbb ni bukan ikan yg aku dapat tp org yg x pernah mancing yg dapat..huhuhu..mencik~!!ikan yg aku dapat dorg x snap..mmg dorg ni ada niat nk sabotaj aku agaknya:((tunggu korg pembalasan si pitung~!!




Haaaaaaaa..ni dia org yg dapat naik kan ikan tu..mencik,first time mncing dapat naikkn ikan yg besar lak tu tp xpe yg penting GUNA JORAN AKU(hambek korg~!!hahahahaha)






Ni ikan kurau..walaupun bukan aku yg dapat tp GUNA JORAN AKU~!!owner ikan masa ni tgh sibuk duk bergayut kat fon n terus pass joran kat aku..dgn pantasnya aku terus la melayan tarik ikan tu mmg cukup puas hati,heaven~!!3kilo lebih ada kot,mmg tersenyum puas masa dapat naikkn ikan ni...weeeeeeeeeeeeeeee~!!yg lain2 tu jd pemerhati smbil tahan perasaan kan kan kan...akakkakakakakaka..







Eeeee..mencik~!!park sebelah dia je la tp apa yg penting tgn aku kat joran tu..masa snap pic ni pun dia on the fon lagi,cer tgk kat celah tudung dia tu...ada terselit fon kan kan kan~!!





Masih lagi on the fon..hish sempat gak nk posing ngan ikan dia tu..anaksape la ni..ish3~!!





Oit tuan punya ikan..i tumpang ambik gmbr dgn ikan u tau,walaupun masa tu i tgh tahan sakit sbb u gigit bahu i(seronok sgt dapat ikan besar smpi gigit bahu aku),i masih mampu tersenyum n pose maut sbb trpk nk letak pic ni kat blog i..heeeeeeeee~!!




Weee..dinner time..ikan kurau n ikan merah tu kena sembelih,start siap kan brg2 utk masak sweet n sour dkat2 kul 9 sudahnya kat pukul 1a.m baru dapat mkn sbb dorg bwk kuali n periuk nasi maha kecik.kena la tunggu smpi lebam bijik mata..walaupun lauk sempoi je kami happy mlm tu sbb puas hati n dapat berkumpul beramai2 kat cni.. lauk sayur tu pedas yg amat aku gagah kan juga telan nasi tu,air mata da start bertakung menahan pedassss..sekali selak punya selak cili api dalam sayur tu mmg bole blender buat sambal..hambek mmg kena sabotaj aku lagi mlm tu..sos sweet n sour tu tak leh nk curahkan atas ikan sbb takde pinggan besar so sape nk sos tu cedok sendiri la~!!kenyang sgt2 mlm tu..ingat nk smbung memancing tp bila perut sudah kenyang hati ada senang terus lena aku smpi pagi padahal mlm tu da berazam nk repeat cuba dapatkan ikan yg lagi besar dr org yg gigit aku tu sudahnya ZzzzZzZZzz..sedar2 je bunyi org ketawa tak henti2,risau gak sbb aku sorg je tido kat bwh tu da la ngan bilik gelap gelita.aku gagahkan gak bgn dalam keadaan meraba2..sekali tertonyoh muka kwn aku tu,hambek duk bergayut x abis2 dr mlm smpi ke pagi pastu duk ketawa dlm gelap seb baik aku tak tercucuk bijik mata dia,klu x sia2 je jd kassim selamat pagi2 buta tu,hahahahaha~!!




heeeeeee~!!meow2 ni ada kat kelong..kucing sesat ntah mn datang ada kat kelong tu tp seb baik kucing ni manja leh ilangkan bosan aku masa tunggu ikan mkn umpan aku..seronok masa dia duk kaco aku mancing n duk gigit2 peha aku mau tak melompat2 aku ketawa sbb geli dia gigit kat peha,seb baik org tak cop aku ni gila duk gelak sorg2 smbil layan meow2 ni..





Posing2 masa bekpes+lunch.Menu nasi goreng ikan=))=)) Dalam byk2 pic,pic aku gak yg kureng mmg
dorg saja sabotaj akuuuuuuuuuuuuuuuu~!!







Masa ni otw balik,korg tgk semua pic dorg kan kan kan..MANA PIC AKUUUUUUUUUUU~!!Korang mmg sabotaj aku kan,huhuhuhu...Apepun trip kali ni mmg best walaupun pegi dgn keadaan tunggang terbalik tp smpi gak kita kat cni..pada semua yg terlibat menjayakan trip ni terima kasih x terhingga aku ucapkan kerana bersusah payah kita sama melangkah jeti maha besar tu n sama2 jd chef weng mlm tu..happy ngan korg mlm tu,kenangan utk tahun 2010..syg kamu semua...muacksss:*~!!

p/s:next trip tioman~!!weeeeeeeeee..tahun ni aku nk bwk diri n lari jauh2 dr segala mende2 remeh temeh..ok guys nnti kan pic tioman trip ek...insya allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan